Mutta tässä kuitenkin useiden viikkojen omien treenien yhteenvetoa:

käy siihen
Omissa treeneissä tää sujuu tosi hyvin. Louna ei kuumu eikä ääntele. Mä voin rauhassa kävellä vaikka treenikentän toiseen laitaan, tai käydä tekemässä ruudun valmiiksi eikä mitään ongelmaa ilmaannu. Oon myös tehnyt omaa häiriötä, eli heittänyt lelua, houkutellut leikkimään, haahuillut, juossut ympäriinsä, käynyt lähelle makaamaan. Louna on pysynyt paikallaan kuin tatti, välillä vähän vilkuillut, että taas toi tuli hulluksi. Myöskään treenikentän ohi kävelevät koirakot eivät ole ongelma. Vilkaista saattaa, mutta ei sen enempää ja katsomisen mä olen sille muutenkin sallinut.

pertsa
No. Onhan se lennokasta. Eli Louna saattaa pompata noin metrin ilmaan, kääntyä sen ilmalennon aikana ja laskeutua istuvaan asentoon mun lähelle. Joskus se laskeutuu oikeaan paikkaan, mutta useammin se noin huiskaisemalla saattaa myös ihan yhtä onnellisena istua sivuttain mun jalkojen eteen. Se kyllä tietää mitä siltä halutaan, mutta kun ei jaksa keskittyä ja on liikaa intoa, niin sitten vaan on. Mähän en mitenkään toru tuosta, lähinnä vaan nauran (koska se on niin hassua) ja pyydän korjaamaan paikan. Olen vaan tyytyväinen, että se on noin yli-innokas pieni eläin. Ämpäritreeniä pitäisi aloitella seuraavaksi.

maahanmeno liikkeestä
Ollaan tehty nyt kiepin kautta, sekä vartaloapua vähentämällä pieneen niiaukseen. Namin heitolla olen välillä palkannut jo kyykkäämisestä, ihan vaan koska mun heittorefleksi on välillä vähän liian nopea (eli Louna on siis pysähtynyt heti, muttei ole ehtinyt vielä maahan saakka kun nami jo lentää. Ohohups.) Hauskaa on, että olin viikon Lapissa ja ekoissa treeneissä otin tätä ja liikkeestä seisomista periaatteella "ei vartaloapuja, koska kyllä se osaa". Ja kuinka ollakaan se osasi. Eli käskyssä tarpeeksi kova ja käskevä ääni ja koira stoppasi ja valitsi vielä oikean liikkeenkin! Vähänkö se on taitava!

seurauksen käännökset
Sujuu jo ihan ok. Vaihdoin palkkauspaikan ylhäältä tulevaksi, koska Charlotten ehdottama palkkaus ei vaan toiminut. Välillä teen tätä jo ilman imuttamista ja seuraavaksi pitäisi ottaa liikkeestä ja liikkeen sisällä

HUOM!
Pertsan palkkauksessa palkka tulee etureiden kautta, jotta saadaa korjattua pään asento paremmaksi ja koira ei nojaa ulospäin. Olen yrittänyt muistaa tämän aina ja pikkuhiljaa olen huomannut, että Lounan perusasento onkin alkanut paranemaan.